Kojetín – ČERTÍ STŮL

Okres Přerov, Olomoucký kraj

Na louce za Kojetínem bývalo místo, říkalo se mu Čertí stůl.

Byl to jakýsi velký čtverec a na něm nikdy nic nerostlo, ani jediné stéblo travičky. Nejpodivnější bylo, že kolem dokola toho čtverce se vždycky zele­nala vysoká bujná tráva.

Na to čarodějné místo prý zastará chodívali čerti hrát karty; nosili si s sebou k tomu velikou lampu na zlaté šňůře.

Páni, co jim louka patřila, dali ten čtverec několikrát zrýt a naseli na něm čerstvou trávu. Ale nikdy nevzešla a nevyrostla a čtverec zůstával pořád suchý a holý.
To prý tam bylo odedávna.

majovyhonzik se představuje:

je mi 31 let a chsi se zde věnovat zajimavým místům, tajemným i obyčejným ale něčím vynikají nad ostatními , zajimavé události z toho místa, historie Jinak povoláním jsem truhlář , bydlištěm Šumperk, ČR
Příspěvek byl publikován v rubrice čertovská místa. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Kojetín – ČERTÍ STŮL

  1. oldwomen napsal:

    Ahoj majovyhonziku. Chodím si k Vám ráda počíst a jsem nadšena, že sbíráte a zveřejňujete pohádky a pověsti. A zajímavosti – geografické i historické. Ale rvou mi oči hrubky, které máte snad v každém příspěvku. Vím, jak je těžké, najít sám po sobě překlep či chybu. Ani já se jim nevyhnu. Pomáhá mi napsat si příspěvek a uložit jej jako koncept, druhý den jej opravit zveřejnit a ještě jednou jej po zobrazení ve veřejné části blogu přečíst a dovychytat poslední chybějící čárky v souvětí a přehozená písmenka. I tak jsem nedávno opravovala rok starý článek. A úplně nejlepší je dát článek před zveřejněním přečíst někomu jinému.
    Nevěděla jsem, jak Vás jinak oslovit.
    Myslím, že tento komentář můžete smazat nebo jinak zneviditelnit.
    OW

    • majovyhonzik napsal:

      No jo člověk dlouho vyjitý že školy, dramatiku za léta skaženou, různými zlozvyky … potřeboval by dobrou knihu o dramatice … aby nepsal tak jak mi zobák narost. A tohle sbírání těch pověstí všímání jsi nejen té pověsti ale toho místa kde se to mělo udajně stát. Bude na dlouho …. A zajimavé bude to až za několik let. …. Informace to je jak střípky skládačky … jedna za druhou se přidává k sobě vzniká toho daný obrazec. Člověk má jednu blbou chybu lehce zapomíná, co dnes bereme za samozřejmé zítra o tom ani nemusíme vědět

      • oldwomen napsal:

        Dobrou knihu o dramatice neznám. Možná nějaká teorie divadelnictví, Stanislavski…. ale celkem dobrá a uznávaná učebnice a věčný tahák pro psavce a sběratele příběhů jsou Pravidla českého pravopisu. Již vychází i s CD diskem, který se nechá nainstalovat do používaného počítače :-). Doporučuji. Sama tápu (občas a unavena) ve skloňování zájmena „já“ a nahlížím.
        Nebo zkuste mapovat jen svůj kraj a psát nářečím. I to je půvabná možnost.

  2. Pingback: kraj Olomoucký – Střední Haná | Majovyhonzik – obyčejné neobyčejným pohledem

Zanechat Odpověď

